מנסור עבאס: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית וכך תישאר"

אתר קול חי No Comments on מנסור עבאס: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית וכך תישאר"

יו"ר רע"מ הצהיר: "מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית. ככה היא גם תישאר; השאלה היא מה מעמדו של האזרח הערבי במדינה" | עוד אמר: "אני תומך בהקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל, אם הייתי ראש הרש"פ – הייתי מפסיק כל פעילות אלימה נגד ישראלים"

מנסור עבאס צילום: פלאש 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס מצהיר כי הוא מקבל את עובדת היותה של מדינת ישראל – מדינת העם היהודי. "מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית. זו ההחלטה של העם היהודי להקים מדינה יהודית. ככה היא גם תישאר", ענה עבאס במענה לשאלת העיתונאי מוחמד מג'אדלה בוועידת העיתון 'גלובס'.

"השאלה היא לא מה הזהות של המדינה, אלא מה מעמדו של האזרח הערבי במדינת ישראל", הוסיף עבאס ופרס את משנתו. "זה אתגר שעומד לא רק מולי, אלא גם מול האזרח היהודי. אנחנו צריכים לבחור מאבקים שיש להם סיכוי להצליח. אפשר להיות בעמדה בדלנית ולהמשיך לדבר עוד מאה שנה, או להשתלב ולקדם את החברה הערבית בתוך מדינת ישראל".

עם זאת, הבהיר יו"ר רע"מ: "זה שאני מקדם את החברה הערבית כאן ועכשיו לא אומר שאין לי את החזון של השלום. אני רוצה להיות מאחורי התהליך של השלום בארץ הקודש בין הישראלים לפלסטינים. איך עושים את זה? צריך להקדיש מחשבה".

במענה לשאלה מה הפתרון שהוא מציע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ענה עבאס: "אם הייתי ראש ממשלת ישראל, אני הייתי מכיר במדינת פלסטין, לא חשוב הגבולות. אם הייתי ראש הרשות הפלסטינאית, הייתי מפסיק את הפיצול בין הגדה לעזה. הייתי גם מפסיק מיידית כל פעילות אלימה נגד ישראלים ומתיישב לשולחן המו"מ ומגביר את האמון".

לדבריו "אני תומך בתהליך לעבר הקמת מדינת פלסטין לצד מדינת ישראל. יש לי חזון שיהיה פה בטחון, שלום, שותפות וסובלנות".

עוד אמר עבאס, כי טרם הקמת הממשלה הוא התחייב בפני ראש הממשלה בנט, כי לא יפתיע אותו ובכוונתו לקיים את ההתחייבות הזו. "לא אפתיע את בנט", הצהיר עבאס.

יו"ר רע" נשאל על השיחה שהתקיימה בינו לגאון הרב דרוקמן, יחד עם נתניהו ופוליטיקאים מהליכוד – בתקופת טרום הקמת ממשלת בנט, אז ניסו בליכוד להפעיל לחץ על סמוטריץ' להסכים לממשלה עם עבאס. יו"ר רע"מ סירב לחשוף את תוכן השיחה "הייתה שיחה כזאת. אבל לא אחשוף את הדברים גם אם הם ישרתו אותי כי אני רוצה לקדם אמון", פסק יו"ר רע"מ.



0 תגובות